
Coroziunea părților metalice ale unei baterii este rezultatul unei reacții chimice între terminal și conexiuni. Există trei tipuri de coroziune:

1. Coroziune galvanică
Coroziunea galvanică este cauzată de diferența de potențial dintre metalele care vin în contact unul cu celălalt, în acest caz materialul terminalului și conectorul. Coroziunea arată în general precum cristale de plumb alb /zinc sau, dacă conexiunile sunt realizate din aluminiu, ca sulfat de aluminiu. Conectorii de bronz se vor coroda de obicei cu cristale albastre. Foarte des, coroziunea prezintă o combinație de cristale albe și albastre: alb din cauza cablului din clema conectorului și albastru de către conector în sine. Acest tip de coroziune poate fi prevenit prin aplicarea unui spray terminal sau vaselină. Dacă coroziunea s-a instalat deja, terminalele și conectorii trebuie curățați mai întâi. Verificați dacă există daune: o suprafață netedă și elegantă este importantă pentru o bună conductivitate electrică.
2. Coroziune electrolitică
Dacă bateria conține prea mult electrolit, deoarece a fost completată peste nivelul maxim sau în stare descărcată, provocând revărsarea acidului bateriei și intrarea în contact cu terminalele și conectorii, rezultând astfel coroziune. Această problemă poate fi prevenită prin îngrijirea adecvată a bateriei.
Mai puțin cunoscut este că electrolitul își poate găsi drumul spre exterior prin bucșele terminale. Bateriile cu terminal lateral sunt extrem de sensibile la acest fenomen numit fluaj de electroliți.
3. Coroziunea atmosferică
O altă cauză a coroziunii terminale poate fi găsită în vaporii acizi care ies din baterie la atingerea stării complete de încărcare. Acest tip de coroziune poate fi prevenit prin aplicarea unui spray terminal sau a unei grăsimi adecvate precum vaselina. Dacă coroziunea s-a instalat deja, terminalele și conectorii trebuie curățați mai întâi. Verificați dacă există daune: o suprafață netedă și elegantă este importantă pentru o bună conductivitate electrică.