De ce umflă unele baterii VRLA? De ce unele baterii VRLA par „aspirate”?

Pentru a preveni pierderea permanentă a gazelor, astfel încât recombinarea să aibă timp să aibă loc, fiecare celulă poate conține aprox. 300 grame pe centimetru pătrat de presiune fără aerisire. Bateriile cu celule foarte mari, cum ar fi gama BCI 4D, BCI8D, DIN250, JIS150, JIS200, GC, montate pe vehicule electrice și alte tipuri de aplicații similare, se vor umfla oarecum pe măsură ce crește această presiune normală. Acest lucru este valabil mai ales la temperaturi mai ridicate, deoarece carcasa din polipropilenă este flexibilă. Prin urmare, o anumită cantitate de umflătură este normală. Dacă o baterie se umflă grav la încărcare, acest lucru nu este normal. Este o indicație a unei supape blocate sau a unei situații de supraîncărcare. Dacă încărcătorul funcționează corect, o astfel de baterie trebuie scoasă din service.
Un aspect aspirat poate fi în apareță de asemenea, normal.
Un vid parțial se poate forma într-o baterie sigilată în diverse circumstanțe. Temperatura bateriei și presiunea ambiantă joacă un rol, dar în principal reacțiile de recombinare și descărcare sunt responsabile. După terminarea încărcării, reacția de recombinare continuă până când se consumă cea mai mare parte a oxigenului din baterie. Volumul total din baterie scade ușor în timpul descărcării. Bateriile descărcate profund au adesea un aspect „aspirat”. Bateriile cu celule mari pot afișa acest aspect chiar și atunci când sunt complet încărcate.
O baterie aspirată trebuie încărcată, dar dacă rămâne aspirată după încărcare, aspectul poate fi ignorat în siguranță. Cu toate acestea, dacă doar o singură celulă afișează sau nu are acest aspect, un test de încărcare ar fi indicat.