Produse

Bateria nu furnizează curent de pornire

Sfârșitul duratei de viață a bateriei de pornire este de obicei anunțat de o pornire slabă, în special la temperaturi scăzute. Aceasta, desigur, ar putea fi foarte bine cauzată de uzura normală. O baterie este supusă a două procese de uzură naturală: coroziunea rețelei (pozitive) și pierderea masei active. Aceste procese au loc treptat, niciodată brusc. Din păcate, asta nu înseamnă că simptomele nu pot apăreade la o zi la alta: un îngheț de noapte  bun  poate  clarifica  dureros  ceea  ce  la  temperaturi mai ridicate a rămas neobservat!

Dacă problema apare prematur, este cel mai probabil cauzată de supraîncărcare și / sau temperatură excesivă, caz în care este important să verificați alternatorul pentru a opri repetarea cestui fenomen!

O a doua cauză poate fi găsită în pierderea masei active prin descărcare profundă. Nu fiți deci surprinși, dacă bateria are o capacitate insuficientă pentru a satisface cerințele de energie ale vehiculului. Același lucru se aplică, desigur, pentru bateriile de pornire care nu primesc suficientă încărcare. Călătoriile scurte în care alternatoulnu poate încărca complet bateria, vor aduce în cele din urmă bateria într-o stare permanentă de descărcare, ceea ce reduce durabilitatea bateriei.

O altă cauză a defectării bateriei este adesea trecută cu vederea: stratificarea acidă. Electrolitul unei baterii stratificate se concentrează pe partea de jos, provocând jumătatea superioară a celulei să fie privată de ea. Jumătatea superioară a celulei este lipsită de acid, ceea ce va limita activitatea plăcii, va favoriza coroziunea și va reduce performanța. În timp ce concentrația de acid este ușoară în partea de sus, este grea în partea de jos. O astfel de concentrație ridicată de acid crește în mod artificial tensiunea circuitului deschis. Bateria pare complet încărcată, dar are un curent de pornire (CCA) scăzut.

Obiceiurile de conducere, mai degrabă decât defectul bateriei, sunt adesea cauza defectării bateriei.

Un producător de mașini de lux dezvăluie faptul că din 400 de baterii auto returnate în garanție, 200 funcționează bine și nu au nicio problemă. Sarcina mică și stratificarea acidă sunt cele mai frecvente cauze ale eșecului aparent. Producătorul de automobile spune că problema este mai frecventă la mașinile mari de lux care oferă opțiuni auxiliare înfometate decât la modelele mai de bază.