Bateriile auto se uzează la fel ca anvelopele și frânele. Unele
mai repede decât altele, în funcție de condițiile de utilizare. Călătoriile scurte,
temperatura și utilizatorii electrici pot influența puternic durata de
viață. Din păcate, spre deosebire de anvelope, gradul de uzură nu este vizibil din
exterior și de prea multe ori înlocuirea este luată în considerare numai
atunci când vehiculul nu mai poate porni. Adesea, acest lucru se află într-un loc și timp foarte incomod și întotdeauna
costisitor!
Testele ample au arătat că una din cinci mașini are o baterie ce
trebuie înlocuită. Va porni totuși, dar în situații extreme va eșua. Acest lucru nu se aplică doar temperaturilor
scăzute, ci și temperaturilor ridicate, cum ar fi cele care vor apărea într-o zi
fierbinte de vară într-un blocaj de trafic sub capotă. Bateria defectă este chiar în partea
de sus a listei de avarii de pe Route du Soleil!
Înlocuirea preventivă este soluția. Dar atunci
trebuie să fie posibil să se determine starea de sănătate a bateriei. Deci testarea. Pentru
că a măsura înseamnă a cunoaște.