Produse

Baterii Calciu

În jurul anului 1970 producătorii au început să înlocuiască antimoniul cu calciu în bateriile de pornire. Calciul atât în ​​plăcile pozitive cât și în cele negative aduce multe avantaje:

               Consum redus de apă (<1 g / Ah Ce), care este atât de mic încât cantitatea inițială de electrolit este suficientă pentru a rezista întreaga durată de viață a proiectului. Mulți producători îmbunătățesc această caracteristică omițând capacele de umplere și lăsând doar un indicator de încărcare. Termenul sigilat fără întreținere (pe scurt MF sau SMF) poate duce la confuzie cu bateriile Gel sau AGM. Electrolitul se află în acest tip de baterii, însă nu este imobilizat. Când hidrogenul (supra) încărcat va fi eliminat ca în orice baterie inundată.

               Durată lungă de depozitare datorită ratei extrem de reduse de auto-descărcare. O baterie de calciu complet încărcată poate fi depozitată timp de peste un an înainte de a ajunge la starea de încărcare de 50% (SOC) - suficient pentru a începe să-și livreze puterea de pornire.

               Rezistență internă scăzută. Acest lucru permite bateriei de calciu să-și livreze puterea de pornire foarte repede. De asemenea, face ca bateria să accepte curenți mari de încărcare, consumând mai puțin timp pentru reîncărcare. Această rezistență internă scăzută are, de asemenea, un dezavantaj: descărcarea profundă poate provoca o reacție chimică vehementă pe placa pozitivă, cauzând pierderea masei active și scurtând grav durata de viață a bateriei.

Aliajul de calciu cu plumb este relativ moale. Această proprietate face posibilă tăierea sau perforarea plăcilor bateriei dintr-o bandă, denumită tehnologie de metal expandat și placă perforată, respectiv bateriile cu plumb calciu nu pot fi încărcate uscat. În diagrame și tabele comparative este indicația pentru seria OJ CA / OJ CA seria sau CA / aprox. În comerț, aceste baterii sunt denumite PbCa / PbCa sau Ca / CA - Ca pentru calciu.

Etichete: